JAG HADE BLOMMOR I MITT HÅR

I början av året flyttade Anna till London där hon bosatte sig i denna lya. Det var inte förrän en tidig morgon i mitten av maj som Mathilda och jag flög efter våran älskade vän. Eftersom England välkomnade oss med strålande solsken började direkt sökandet på en park. Framåt kvällen begav vi oss mot Royal George Pub och köpte varsin välsmakande Foster's öl av Anna innan vi stapplade hem. Under dag två märkte vi att London bjöd på väldigt lite luftkondition; så utöver att storkna inne på Oxford Streets affärer hann vi även äta supergod italiensk mat samt hänga i Hyde Park. Ett dygn senare strosade vi runt Camden Market i regnet innan vi gled vidare till närmsta bar efter att vi, mer eller mindre, spontanpiercat oss. Dag fyra fick bli våran turistdag då vi besökte Big Ben, Picadilly Circus och Trafalgar Square. På kvällen förflyttade vi oss mellan tre barer i Camden, varav en stal min själ. Framför allt på grund av live bandet som tolkade Otis Redding, SÅ bra! Jag har ett vagt minne av att jag knuffade mig längst fram till scenen för att inte gå miste om en enda ton. Sen dansade jag vidare genom havet. Den exceptionella känslan att även få en fransmans nummer var lite av ett plus i kanten. Så dagens bartips blir: The Blues Kitchen, de kryddar med bra musik och eventuellt en nypa exotiskt folk. Våran sjätte kväll spenderade Anna, Mathilda, Cici och jag på bakgården där vi åt tacos och hade en supermysig sista kväll.
Drottning Jean-Alban.
Prinsessan Jean Anna.
Ett försök (med andra ord Anna var den enda som lyckades) till en dagsfylla i Primrose Hill innan vi begav oss vidare till Regent's Park. 
Tiden flög för fort fram. Två dagar innan hemresa begav vi oss till Primrose Hill en sista gång. Brus från stadens alla gator och hörn kunde höras där vi satt med varsitt vinglas. Tack för den här gången London! Du luktade fis och sjöng om dekadensen i staden var dag, i mina ögon var du en vän som jag inte ville lämna ♥
M. ♥